Poncho gehaakt met Twister garen

https://maryshaken.blogspot.nl/

Gisteren ben ik begonnen met het breien van mijn poncho. Vol enthousiasme heb ik eerste het patroon uitgewerkt en daarna begonnen met breien.
Maar het viel vanaf het begin tegen: het garen is 'glibberig' en als een steek van de naald valt roetscht die in een keer naar beneden en is haast niet meer op te halen.
Wellicht ligt het aan mijn Prym breinaalden en zijn metalen breinaalden te glad voor dit garen en moet ik de stroevere bamboe breinaalden aanschaffen?
Maar, daar heb ik nu niets aan, ik wil aan de slag ... dan maar haken:


Ik ben begonnen met een boordje te breien in ribbelsteek over 100 steken en op breinaald nr. 3,5 ; een inspannend en voorzichtig klusje!
Hierna heb ik de breisteken met haalnaald nr. 3,5 één voor één van de breinaald gehaakt. Mijn breiwerk is hierdoor een haakwerk geworden:


Na 2 toeren stokjes te hebben gehaakt, ben ik verdergegaan met het patroon van de Angels Wing Omslagdoek: een stokje en een losse in iedere lossenruimte. Voor de hoeken en de rand haak ik een waaier: 2 stokjes, 2 lossen en 2 stokjes:


Ik ben benieuwd wat het wordt; wordt in elk geval vervolgd ...😐
HAAKNAALD